FAQ Medlemsskab og Login

Ofte stillede spørgsmål:

1. Jeg prøver at tilmelde mig et hold, men får beskeden: 'Du har ikke mulighed for at tilmelde dig holdet'
    Du har ikke betalt Foreningsmedlemsskab for indeværende år endnu. Klik her for at gå til betaling. Når medlemsskabet er betalt kan du tilmelde dig hold i alle afdelinger.

2. Jeg kan ikke logge ind på min profil
    Hvis du har to eller flere profiler oprettet under samme mail-adresse skal du:
    - sikre dig at alle profiler er oprettet med samme mail-adresse og mobil-nummer.
    - rette password for 1 af profilerne og lade de andre profiler være
    Du får herefter næste gang mulighed for at vælge hvilken af profilerne du vil anvende i forbindelse med tilmelding til et hold

Hvis du kun har 1 profil oprettet under din mail-adresse og mobil-nummer:
    Klik på Jeg har glemt mit password og få et nyt tilsendt, som du herefter kan ændre til et password du kan huske

3. Begge forældre vil gerne modtage oplysninger fra trænere/instruktører
    Følg disse trin for at tilknytte flere mailadresser til en profil:
    - Log ind på din profil. Tryk her
    - Vælg Rediger og gå til linien med mail-adresser
    - efter den allerede indtastede mailadresse skrives et komma efterfulgt af mellemrum og den ekstra mail-adresse som i      eksemplet her: test@mail.dk, test2@mail.dk
    - Gem profilen
    Fremover får begge mail-adresser mails når disse udsendes via Conventus

4. Jeg har købt billetter på hjemmesiden men kan ikke se dem i min mail
    Log på den profi du har købt billetterne underl
    Vælg Billetter i venstre kolonne og klik på Kommende.
    Du kan herefter printe dine billetter

5. Jeg er instruktør/træner/bestyrelsesmedlem og vil gerne have adgang til Conventus (de orange sider)
    Du skal oprette en profil her på siden hvis du ikke allerede har en. Hvis du selv er tilmeldt et hold i SIF skal du IKKE oprette endnu en profil.
    Kontakt herefter Bestyrelsen i din afdeling og bed vedkommende om at tildele dig rettigheder i Conventus.

6. For hvilken periode gælder et Foreningsmedlemsskab?
    Foreningsmedlemsskab følger kalenderåret, dvs. 1/1 - 31/12. Du skal have et Foreningsmedlemsskab for det aktuelle år, for at kunne tilmelde dig hold, der enten løber i kalenderåret eller starter i kalenderåret.
    Ønsker du f.eks. at tilmelde dig et fodbold-hold, der starter træning i april 2019, skal du først have et Foreningsmedlemsskab for 2021 før du kan tilmelde dig et hold.
    Ønsker du i august 2021 at tilmelde dig et gymnastik-hold, hvor tilmeldingen gælder for aktiviteter fra september 2021 til marts 2022 skal du KUN have et Foreningsmedlemsskab for 2021.
    Ønsker du i december 2021 at tilmelde dig et svømmehold, hvor træningen starter i januar 2022, skal du have et Foreningsmedlemsskab for 2022, da aktiviteten starter i 2022.

7. Er prisen for Foreningsmedlemsskab det samme uanset hvornår på året jeg køber det?
    Ja, for den lave pris á kr. 145,- får du et helt års medlemsskab af Solbjerg IF og prisen ændres IKKE efterhånden som året går.

8. Hvad får jeg for Foreningsmedlemsskabet?
    Du får adgang til at kunne tilmelde dig til hold i alle Solbjerg IFs afdelinger. Foreningsmedlemsskabet går bl.a. til følgende:
    - Forsikringer for alle vore instruktører/trænere
    - Abonnement på medlemsskab af diverse forbund, f.eks. DGI
    - Medlemshåndteringssystem (Conventus)
    - Kursusrefusion til afdelingerne i Solbjerg IF
    - Opsparing til udvidelse af faciliteter (se Solbjerg Idrætscenter)